S velkým respektem a pokorou připravujeme sochu Panny Marie Královny hor – ochránkyni pocestných, turistů, horalů, přírody i jejich tvorů. Naší vizí je vytvořit něco skutečně krásného, co se stane neodmyslitelnou součástí tohoto místa a symbolem spojení člověka s horami i duchovními hodnotami, podobně jako kaplička sv. Františka z roku 2007.
S hlubokou úctou k tradici a přírodě věříme, že společně vytvoříme něco opravdu krásného a trvalého. Dílo, které bude v souladu s přírodou a bude vyzařovat klid a ochranu, stejně jako samotná Panna Marie. Náš koncept je komplementární, vše na sebe navazuje a do sebe zapadá.

Sousoší panny Marie s dítětem Ježíšem Kristem
NĚCO MÁLO O KRÁLOVNĚ HOR
Něco málo o Královně hor.
Dílo vznikalo více jak 10 let po záštitou Mons. Jana Vokála. Díky Správě KRNAPu mohla být socha umístěna na tak vzácném místě.
Celá koncepce je inspirovaná knihou “Úvod do křesťanství“ od Josepha Ratzingera s dobrou radou kapucína br. Dismase a Mons. Prokopa Brože.
Autorem sousoší je Otmar Oliva s přispěním Radima Hankeho.
Technické výkresy sloupu včetně nápadů zajistil Tomáš Ponec.
S překlady na sloupu pomohl minorita br. Petr Macháček s františkány ze Svaté země.
Socha byla vyrobena slévárnou Jiřího Sovince.
Nerezové plastiky odlila firma Přesné odlitky s.r.o. o jejichž
broušení a leštění se postaral Tomáš Zapletal.
Nerezový sloup zhotovila moderní strojírenská firma JihoTech spol. s r.o..
Kamenické a terénní práce provedl Stanislav Farský a Tomáš Márinka.
Technickou podporu skvěle zajistila Stavební kovovýroba Pech a spol..
Nekonečné vrtání do základního kamene zvládla firma Nářadí Kušnír s.r.o..
Za statiku ručí Jan Chaloupský a za beton Jaroslav Svoboda.
Na projektu spolupracovalo více jak sto skvělých lidí.
Pod taktovkou Filipa Renče se rodí tento velký příběh jako dobrodružný dokument.
Všem patří velké díky.
Poděkování patří také našim hostům a dobrému personálu.
POPIS SOCHY
MATERIÁL: BRONZ
KORUNA A JABLKO: NEREZOVÁ OCEL
TERMÍN REALIZACE : srpen 2025


S respektem k Božímu symbolu představuje Trůn Boží Moudrosti – obraz církve i věřícího člověka, který může dojít spásy a nalézt sám sebe pouze skrze dar lásky a milosti. Maria je obrazem lidstva, které žije v očekávání. Tento obraz je pro nás stále důležitější, zejména když se ocitáme v nebezpečí, že se tohoto očekávání vzdáme a obrátíme se výhradně k činnosti, která – jakkoli nezbytná – nikdy nenaplní prázdnotu v lidském nitru. Pouze absolutní láska dává člověku smysl, spásu a vše, co je pro život skutečně podstatné.
Tvář Královny vyzařuje důstojnost. Její mírný úsměv je určen nám, zatímco jemný výsměch patří Zlu, které už nad ní nemá žádnou moc.
Ústředním motivem je Král všehomíra – dítě Ježíš Kristus s otevřeným bokem. Jako Král je zároveň služebníkem a jako Boží služebník je Králem. Výraz „pais“, jímž je označován Boží Služebník, může znamenat i dítě. Otevřený bok symbolizuje stále otevřené dveře: „Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mě, bude zachráněn.“ (Jan 10,9)
Kolem Beránka se soustřeďuje kosmická liturgie – chvála, kterou mu vzdává celý vesmír (Zj 5). Rozepjaté ruce Krista symbolizují kříž a zároveň objímají celý svět: „A já, až budu ze země vyvýšen, potáhnu všechny k sobě.“ (Jan 12,32) V něm se lidstvo dotýká své budoucnosti, samého Boha. Jeho rozepjaté ruce nabízejí sjednocení, vedoucí k naplnění smyslu lidské existence.
Poselství díla je nesmírně radostné – vítězství je dokonáno. Je pouze na nás, zda se touto Cestou vydáme.
-
Proč Královna hor? Inspirací pro nás byla Královna hor Bozkovská.
-
Ve Svatém roce 2025 při Slavnosti Nanebevzetí Panny Marie bude požehnán u Erlebachovy boudy v Krkonoších sloup se sochou Panny Marie držícího Krista.
-
Matka Boží jako Trůn Boží Moudrosti reprezentuje církev a zároveň Nový Jeruzalém.
-
Tvář Královny je důstojná s mírným úsměvem pro nás a s jemným výsměchem Zlu, neboť už nemá žádnou moc.
-
Ústředním tématem je dítě Kristus s ránou v boku, s rozepjatýma rukama symbolizujícími kříž. Tímto gestem spasitel objímá celý svět.